دوربین مداربسته دام

دوربین دام (DOME) ، یکی از مناسب ترین دوربین ها برای تعبیه در سقف است. این دوربین در انواع مختلفی وجود داشته که هر یک از آنها ویژگی هایی دارند.

طراحی گنبدی شکل این دوربین سبب شده است که نام آن را دوربین دام بگذارند. DOME در لغت ، به معنای گنبد می باشد. کاربردهای دوربین مداربسته دام بسیار زیاد است. در ادامه ، اطلاعات کاملی درباره دوربین های مدار بسته دام در اختیار شما قرار می دهیم.

مزایای دوربین دام چیست ؟

  • از آنجا که محل نصب دوربین مداربسته دام بر روی سقف می باشد ، اصلاً جلب توجه نمی کند. لذا در این شرایط بهتر می توان بر روی افراد و عبور و مرورها ، نظارت داشت.
  • نصب در سقف ، موجب شده است که این دوربین کمتر در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرد و طول عمر بالایی داشته باشد.
  • ظاهر دوربین دام بسیار زیبا است. برخی از مدل های دوربین دام دارای محفظه ای شیشه ای است که بسیار جذاب به نظر می رسند.
  • محل نصب دوربین DOME ( نصب در سقف ) سبب شده است که این دوربین اصلاً گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نکند.

استفاده از دوربین مدار بسته دام ویوتک ، تمامی مزایای ذکر شده را به همراه دارد. این دوربین ها بسیار باکیفیت و دقیق هستند و برای نصب در مراکز مختلفی کاربرد دارند.

مزایای دوربین مداربسته داممعایب دوربین دام چیست ؟

  • دوربین دام ، نقش بازدارنده از سرقت ندارد. زیرا نصب آن در سقف انجام شده و کمتر در معرض دید است.
  • لنزهای کوچک دوربین DOME سبب می شود که محدوده کمتری را ثبت و ضبط کنند.
  • پروسه نصب دوربین DOME دشوارتر از پروسه نصب دوربین بولت است. لذا نصب آن پیچیده تر است.

تفاوت دوربین دام و اسپید دام چیست ؟

دوربین اسپید دام ، از قابلیت چرخش و زوم از راه دور برخوردار است. این دوربین ها ، امکان گرفتن تصویر از جهات گوناگون را دارا می باشند. ظاهر دوربین های اسپید دام ، مشابه ظاهر دوربین های دام می باشد و تفاوتی از این نظر وجود ندارد.

کاربرد دوربین دام

اغلب محیط های مسقف مجهز به دوربین های مداربسته دام می باشند. در مجموع باید گفت که کاربرد دوربین های دام ، غیرصنعتی است. به دلیل مقاومت پایین دوربین های دام در برابر عوامل نامساعد جوی ، کمتر از آنها در فضای بیرونی استفاده می شود. بنابراین بیشترین کاربرد دوربین های دام در فضاهای داخلی پارکینگ ، شرکت ها ، ادارات ، پاساژها ، ساختمان های مسکونی و … است.

کاربردهای دوربین مداربسته دام Domeکیفیت تصویری دوربین دام

این دسته از دوربین ها را در چندین کیفیت متفاوت از جمله آنالوگ ، آنالوگ HD و … طراحی و تولید می کنند. اغلب مدل های دوربین دام از نوع آنالوگ HD می باشند. کیفیت تصویری دوربین های دام، 2 الی 8 مگاپیکسل می باشد. دوربین مدار بسته دام پادمکس ، یکی از برترین دوربین های مدار بسته ایرانی است که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن، دارای استاندارهای لازم می باشد.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته دامقابلیت دید در شب دوربین های مداربسته دام

تمامی مدل های مختلف دوربین دام، قابلیت دید در شب IR را دارا می باشند. اما اگر تمایل دارید که تصاویر دریافتی در شب توسط دوربین تا مسافت های زیادی نشان داده شود ، دوربین بولت را خریداری کنید. زیرا برد دوربین بولت در شب بیشتر است. بعضی از مدل های دوربین دام دارای فناوری EXIR هستند که قابلیت دید در شب بهتری در مقایسه با مدل های دیگر دارند.

زاویه دید دوربین دام

این دوربین ها از نظر لنز در دو نوع شامل دوربین های دارای لنز ثابت و دوربین های دارای لنز وریفوکال وجود دارند. دوربین های دارای لنز وریفوکال در اندازه های 3 الی 9 ( معادل 35 الی 80 درجه ) و یا 2.8 الی 12 ( معادل 25 الی 85 درجه ) میلی متر و دوربین های دارای لنز ثابت در اندازه های 2.8 (معادل 85 درجه ) و 3.6 ( معادل 70 درجه ) میلی متر ، طراحی و ساخته می شوند. در زمان خرید دوربین های DOME ، حتماً به زاویه دید آنها توجه داشته باشید.

مقاومت دوربین دام در برابر آب

اغلب مدل های دوربین های DOME در برابر آب ، مقاومت خوبی دارند. دوربین های DOME را به گونه ای طراحی می کنند که نسبت به تغییرات آب و هوایی ، مقاومت لازم را داشته باشند. اما باید اعتراف کرد که مقاومت دوربین بولت در برابر آب و نوسانات جوی بیشتر از دوربین DOME است.

شرایط نصب دوربین دام

نصب دوربین دام، به تخصص بالایی نیاز دارد و هر فردی نمی تواند به نصب دوربین دام اقدام کند. نصب و راه اندازی دوربین دام با دوربین بولت تفاوت دارد. در زمان نصب دوربین دام باید به انتخاب مناسب ترین مکان برای قرارگیری دوربین توجه داشت. پس از تعبیه دوربین ، باید زاویه دید آن را به صورت صحیح تنظیم نمود.

نکات مهم در زمان خرید دوربین دام

در زمان خرید دوربین های مدار بسته دام باید به گارانتی دوربین ، مدل دوربین ، قابلیت های دوربین ، کیفیت تصویری دوربین و … توجه نمود. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که آیا دوربین دام برای مکان موردنظر شما مناسب است. اگر مکان موردنظر شما در فضایی باز است ، بهتر است به فکر خرید سایر دوربین های مدار بسته باشید.

قیمت خرید دوربین مداربسته دامگستره قیمتی دوربین دام

شرکت امن آفرین زیگورات در زمینه عرضه و ساخت انواع دوربین های مدار بسته فعالیت دارد. این مجموعه ، انواع دوربین های مدار بسته را با قیمت کاملاً مناسب به فروش می رساند. قیمت دوربین های دام با توجه به برند و مدل آنها با یکدیگر متفاوت است.

برترین مدل های دوربین مدار بسته دام پادمکس و دوربین های مدار بسته دام ویوتک را از شرکت امن آفرین زیگورات با قیمت های استثنایی ، خریداری کنید. خرید گران قیمت ترین مدل دوربین مدار بسته ، ضرورتی ندارد. شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که مناسب ترین دوربین مدار بسته برای مکان موردنظر شما کدام است و سپس به خرید آن اقدام کنید. کارشناسان فروش ما ، راهنمایی های لازم را در مورد انتخاب دوربین مدار بسته مناسب مکان موردنظر شما به شما ارائه می کنند.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دوربین مداربسته دام، برای مشاوره رایگان با متخصصان  امن آفرین زیگورات با شماره 02188196916 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *