دوربین مداربسته اسپید دام PTZ

دوربین اسپیددام ، دارای چندین ویژگی قابل توجه و مهم است که از جمله آنها می توان به قابلیت PRESET ( استفاده بهینه ) اشاره کرد.

دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome Security Camera) یا PTZ ، به دوربین دام (DOME) ، بسیار شبیه است. اصلی ترین تفاوت میان این دو نوع دوربین مدار بسته ، وجود قابلیت چرخش در دوربین SPEED DOME می باشد. این دوربین کاملاً می تواند در جهات گوناگون چرخیده و با انجام بزرگنمایی ، تصاویر مطلوبی ارائه دهد.

مزایای دوربین اسپیددام (PTZ) چیست ؟

دوربین مدار بسته اسپیددام دارای مزایای مهمی است که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دوربین اسپیددام از ویژگی PTZ برخوردار است. در واقع این دوربین چرخیده ، جلو و عقب رفته و سوژه را بزرگتر و یا کوچکتر نشان می دهد.
  • این دوربین دارای ویژگی کنترل از راه دور است.
  • قابلیت چرخش 360 درجه ای ، مهمترین ویژگی این دوربین است.
  • این دوربین دارای قابلیت تعقیب سوژه است که کیس های موردنظر را در زمان تصویربرداری ، تعقیب می کند.
  • قابلیت زوم این دوربین بسیار بالا است. دوربین مداربسته اسپید دام می تواند سوژه ها را از مسافت دور به خوبی تشخیص دهد.

دوربین پادمکس ، یکی از حرفه ای ترین و بهترین دوربین مدار بسته ایرانی موجود در بازار است که با کیفیت و قیمت مطلوب ارائه می شود.

معایب دوربین اسپیددام چیست ؟

ایراد اصلی این دوربین این است که در هر لحظه صرفاً قادر به ثبت یک جهت از تصویر می باشد. برای استفاده از دوربین نیاز به حضور اپراتور است. اگر اپراتوری حاضر نباشد ، نمی توان دوربین را کنترل کرد. از آنجایی که ساختار این دوربین پیچیده است ، در صورت خرابی باید از یک متخصص مجرب خواست که تعمیرات آن را انجام دهد.

کاربرد دوربین اسپید دام چیست ؟

این دوربین ، گزینه ایده آلی برای استفاده در فضاهای وسیع می باشد. زیرا قابلیت های این دوربین ، امکان ثبت تصاویر در فاصله های دور با بزرگنمایی دلخواه را ایجاد می کند. لذا از دوربین اسپیددام می توان در سازمان های دولتی ، کارخانه ها ، ورزشگاه ها ، مراکز نظامی ، نیروگاه ها ، فرودگاه ها ، معادن ، خیابان ها ، پارک ها ، میادین ، راه آهن و … استفاده کرد. کاربردهای این دوربین در مقایسه با کاربردهای سایر دوربین های مدار بسته ، بیشتر است.

کاربرد دوربین مداربسته اسپید دام یا PTZقدرت دید در شب دوربین PTZ

قدرت دید در شب و یا IR در این نوع دوربین ها ، بسیار بالا است. بنابراین این دوربین ها می توانند حتی از سوژه هایی در فاصله دور در شب ، تصاویر باکیفیتی را ارائه دهند. برخی از مدل های دوربین PTZ که به تازگی به بازار عرضه شده اند می توانند تا برد یک کیلومتر در شب را پوشش دهند.

کیفیت تصویر دوربین اسپیددام

این دوربین ها در انواع مختلفی شامل تحت شبکه و آنالوگ وجود دارند. دوربین های اسپید دام در مکان های مهم مورداستفاده قرار می گیرند. این مسئله نشان می دهد که کیفیت تصویر این دوربین بسیار بالا می باشد.

کیفیت تصاویر حاصل از دوربین از فول اچ دی تا فورکی می باشد. با استفاده از تصاویر باکیفیتی که این دوربین ارائه می دهد ، به خوبی می توان سوژه را شناسایی نمود. برای تنظیمات کیفیت تصویر این دوربین ، گزینه های مختلفی وجود دارد که با تنظیم هر یک می توان مواردی از قبیل رنگ ها ، روشنایی ، رزولوشن و … را تغییر داد.

زاویه دید دوربین اسپیددام

از آنجایی که این دوربین دارای قابلیت زوم اپتیکی می باشد ، زاویه دید آنها قابل تغییر است. زاویه دید دوربین ها در اغلب مواقع بر اساس مقدار زوم یا بزرگنمایی آنها مشخص می شود. بنابراین میزان زاویه دید آنها متغیر می باشد. برای خرید دوربین ویوتک ، به نمایندگی های معتبر این برند مراجعه کنید.

شرایط نصب دوربین مداربسته اسپید دام

برای نصب دوربین باید مناسب ترین محل را درنظر بگیرید و آن را علامت بزنید. در مرحله بعد باید کابل کشی دوربین مدار بسته اسپید دام را انجام دهید. پس از انجام این کار به سراغ تنظیمات کنترلر بروید و پس از آن ، تمامی تنظیمات دوربین مدار بسته را با دقت بسیار بالایی انجام دهید. فرآیند نصب دوربین اسپید دام پیچیده نیست ، اما نیاز به تخصص نصاب حرفه ای دارد.

شرایط نصب دوربین مداربسته اسپید دام (PTZ)شکل ظاهری دوربین اسپیددام

این دوربین همانند برادرخوانده خود یعنی دوربین دام ، دارای ظاهری گنبدی شکل است. دوربین بر روی یک پایه قرار گرفته و بر روی محل موردنظر نصب می شود. امکان نصب دوربین PTZ در مکان های مرتفع، دیوار و سقف وجود دارد و برای نصب آن در مکان های مختلف ، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

مقاومت دوربین PTZ در برابر آب

این دوربین در برابر آب دارای مقاومت قابل قبولی است. طول عمر دوربین بالا است. نصب این دوربین در فضای آزاد ، هیچ مشکلی ندارد. زیرا بارش باران و نوسانات جوی نمی توانند گزندی به دوربین وارد کنند. حتی رعد و برق نمی تواند عملکرد دوربین PTZ را با مشکل مواجه کند.

گستره قیمتی دوربین اسپیددام

قیمت دوربین اسپیدام با توجه به برند آن و مدل آن متفاوت است. اختلاف میان برخی از برندها بسیار زیاد است. از آنجایی که نوسانات قیمتی زیادی در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ دلار وجود دارند ، قیمت این دوربین ها را دقیقاً اعلام نمی کنیم. نرخ هر یک از دوربین های ویوتک ، پادمکس ، سامسونگ ، ویژن ، داهوا و … متفاوت است. قابلیت های بی شماری که برخی از دوربین های اسپید دام دارا می باشند ، موجب بالا بودن قیمت های آنها شده است.

خرید و قیمت دوربین مدار بسته اسپید دام (speed dome)نکات مهم هنگام خرید دوربین اسپیددام

درست است که قیمت دوربین اسپید دام بیشتر از دوربین های مدار بسته معمولی است ، اما برخی از فروشگاه ها و شرکت ها به فروش آنها به قیمت های بسیار بالا اقدام می کنند. بنابراین نکته مهمی که در هنگام خرید دوربین های اسپیددام باید به یاد داشته باشید ، خرید دوربین از شرکت های معتبر و بزرگی است که ضمن ارائه محصولی اورجینال ، آنها را با قیمت واقعی به فروش برسانند. لذا توصیه می کنیم دوربین مدار بسته موردنظر خود را از شرکت امن آفرین زیگورات خریداری کنید. در زمان خرید حتماً به کارت گارانتی دوربین اسپیددام توجه کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دوربین مداربسته اسپیددام، برای مشاوره رایگان با متخصصان  امن آفرین زیگورات با شماره 02188196916 تماس بگیرید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *