دوربین مداربسته باکس

دوربین باکس ( Box camera ) ، حرفه ای ترین دوربین مدار بسته می باشد که از قابلیت های مختلفی برخوردار می باشد.

کاربران می توانند تنظیمات مختلف دوربین باکس را به صورت دلخواه انجام دهند. اغلب این دوربین ها به صورت دو ولتاژِ هستند. به بیان دیگر امکان استفاده از برق 12 یا 24 ولت برای آنها وجود دارد. طول عمر دوربین های باکس از دوربین دام و دوربین بولت بیشتر است.
دوربین باکس چه کاربردهایی دارد ؟

ظاهر این دوربین ها مشابه یک جعبه است. این دوربین ها ، قابلیت نصب در فضای داخلی و یا بیرونی را دارا می باشند. بنابراین می توان برای ساختمان های مسکونی ، تجاری ، اداری ، مراکز صنعتی ، فضای سبز ، محوطه های ساختمان ها ، کوچه ها و خیابان ها از دوربین باکس استفاده کرد. استفاده از دوربین باکس ، امنیت و آرامش را به همراه دارد.

مزایای دوربین باکس چیست ؟

دوربین مداربسته باکس مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تصاویر ثبت شده بسیار باکیفیت هستند.
  • قیمت دوربین باکس در مقایسه با دوربین های مدار بسته دیگر ، مناسب تر است.
  • امکان تنظیم زاویه دید با عوض کردن لنز دوربین وجود دارد.
  • دوربین های باکس ، در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.
  • قابلیت زوم و فوکوس بسیار زیاد برای تصاویر ثبت شده وجود دارد.

مزایا و معایب دوربین مداربسته باکسمعایب دوربین باکس چیست ؟

تمایل به خرید سایر دوربین های مدار بسته مانند دوربین بولت بیشتر از تمایل به خرید دوربین باکس است. زیرا دوربین های مدار بسته دیگر از تنوع بیشتر لنزهای داخلی ، مقاومت بیشتر در برابر آب و گرد و خاک و … برخوردار هستند. عدم برخورداری از قابلیت دید در شب ، مشکل اصلی این دوربین مدار بسته است.

قابلیت دید در شب دوربین باکس

دوربین باکس ، قابلیت دید در شب یا IR ندارد. اما این دوربین قادر است که تصاویر باکیفیتی از محیط های تاریک اخذ کند. لذا دوربین باکس ، گزینه مناسبی برای محیط های کم نور می باشد.

شما می توانید برترین دوربین های مدار بسته ایرانی ( دوربین پادمکس ) را از شرکت امن آفرین زیگورات خریداری کنید.

زاویه دید دوربین باکس

امکان نصب لنزهای متفاوت برای دوربین باکس وجود دارد. بنابراین اگر شما تمایل به استفاده از لنزهای خاصی دارید که در کمتر دوربین مدار بسته ای وجود دارد ، از دوربین باکس استفاده کنید. این دوربین ها از لحاظ زاویه دید ، انعطاف پذیری زیادی دارند. چنانچه تشخیص می دهید که دوربین هایی با زاویه دید کمتر از 25 درجه برای محل کسب و کار و یا محل زندگی شما مناسب است ، دوربین باکس را انتخاب کنید.

انواع لنز دوربین مدار بسته باکس

برای دوربین های باکس ، لنز خارجی به کار می برند. شما می توانید لنز دوربین باکس را به دلخواه خود انتخاب کنید. اما در زمان انتخاب لنز باید به موارد مهمی از جمله نوع پایه لنز و اندازه وضوح قابل پشتیبانی و … توجه داشته باشید.

توجه کنید که مقدار وضوح قابل پشتیبانی بر اساس اعوجاج سطح لنزها تعیین می شود. لنزهای مگاپیکسل با لنزهای آنالوگ تفاوت بسیار زیادی از نظر کیفیتی دارند. لنزهایی را خریداری کنید که پایه های مناسبی داشته باشند.

انواع لنز دوربین باکسبهترین دوربین مدار بسته

در زمان خرید دوربین باکس باید توجه داشته باشید که برترین برند آن را خریداری کنید تا دوربین مدار بسته خریداری شده دارای برترین عملکرد و بیشترین طول عمر باشد. در سال های گذشته ، دوربین های مدار بسته متنوعی در برندهای مختلف به بازار عرضه شده اند که چندین مورد از برترین آنها شامل دوربین مدار بسته ویوتک ، دوربین پادمکس و … می باشند.

تفاوت دوربین باکس با دوربین های مدار بسته دیگر چیست ؟

ویژگی که این دوربین را از سایر دوربین های مدار بسته متمایز کرده است، امکان نصب لنز خارجی بر روی دوربین باکس است. لذا از دوربین باکس در مکان های ویژه ای استفاده می شود و برای اغلب مکان ها ، از دوربین های دام و یا بولت استفاده می کنند. به جز کیفیت تصویری بالا ، این دوربین مزیت خاصی نسبت به دوربین های مدار بسته دیگر ندارد.

مقاومت دوربین باکس در برابر آب

دوربین باکس ، اصلاً مقاومت خوبی در برابر آب ندارد. لذا برای محافظت از آنها به نصب قاب هایی برای آنها اقدام می کنند. لذا در نصب این دوربین ها توجه داشته باشید که آنها را در محلی که ممکن است در معرض بارش و … قرار بگیرد ، تعبیه نکنید.

شرایط نصب دوربین باکس

نصب صحیح دوربین مدار بسته باکس از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر نصب این دوربین به درستی انجام نشود ، مشکلات مختلفی بوجود می آید که سطح امنیتی آن را کاهش می دهد. امکان نصب این دوربین در محیط های مختلف وجود دارد. نکته بسیار مهم در نصب دوربین باکس ، کابل کشی سیستم است که باید به خوبی انجام شود تا ظاهر بدی را ایجاد نکند.

نصب دوربین های باکس ، بهتر از نصب سایر دوربین ها انجام می شود. البته برای تمامی هوزینگ های دوربین باکس نمی توان کابل کشی پایه مونت را انجام داد. برای نصب این دوربین ها به یک جعبه اتصال ، یک قطعه داکت و فلکسی جهت تعبیه در بخش خارجی دوربین یعنی بر روی دیوار احتیاج است.

گستره قیمتی دوربین باکس

قیمت دوربین باکس با توجه به مدل دوربین ، لنزهای دوربین ، نوع پایه دوربین و … مشخص می شود. این دوربین ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند. درنظر داشته باشید که دوربین های مدار بسته باکس را از هر فروشگاه یا شرکتی خریداری نکنید. زیرا ممکن است یا دوربین های فیک را خریداری کنید یا قیمت های زیادی برای خرید دوربین پرداخت کنید.

قیمت و خرید دوربین مداربسته باکسشرایط نگهداری از دوربین مدار بسته باکس

این دوربین به شرایط نگهداری خاصی ، نیاز ندارد. در مجموع برای نگهداری از تمامی دوربین های مدار بسته از جمله دوربین باکس به تمیز کردن دوره ای آنها ، پیشگیری از زنگ زدگی آنها ، بررسی دوره ای دستگاه ذخیره ساز ، چک کردن حافظه هارد دیسک ، بررسی روشنایی محیط نصب و اطمینان از نبود نورهای غیراستاندارد و … توجه داشته باشید. با حفظ و نگهداری از دوربین های مدار بسته می توانید در حفظ امنیت محل کسب و کار و محل زندگی خود موفق عمل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *